onsdag 5 februari 2014

5 Februari 2014

I dag var andra dagen jag vaknade runt 4 på morgonen och inte kunde somna om. Ganska irriterande då jag egentligen älskar att sova. I dag passade jag i alla fall på att sova en timme efter jag och mamma hade varit på gymmet.  I dag lyckades vi med att ha lämnat lillebror på Universeum, tränat, handlat och landat hemma innan klockan var halv tolv! Ganska bra jobbat! :)

Det absolut bästa med att jag börjat träna mer igen är att jag faktiskt 6 av 7 nätter somnar innan 12 på natten. Speciellt skönt är det dem dagarna som jag ska jobba och det är också skönt att känna sig utvilad när man kommer till gymmet på morgonen.

I går tränade jag benen och rumpan efter jag hade varit i skolan. Det resulterade att jag i dag knappt kan sätta eller resa mig från soffan eller stolar(värst är när man ska kissa), eller klarar av att gå efter att jag varit still en stund och pappa har självklart haft jätte skoj åt det som vanligt. Men jag tycker att det är skönt även om jag måste slänga mig ner om jag ska sätta mig för jag känner att jag gjort något bra :)

Jag har också bestämt mig för att jag nästa vecka måste kliva ur min "trygghetszon1", jag måste våga testa nya övningar och jag måste våga ta mer vikt. Nästa steg efter det blir att kliva ur "trygghetszon2" då jag är "rädd" för att göra övningar där jag måste använda min kroppsvikt. Jag måste egentligen bara sluta vara orolig för känslan när armen "domnar" bort för mig, för egentligen är det nog inget som är så farligt utan bara något som är obekvämt.
I morgon blir det mage och kondition innan skolan och jobbet :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar