onsdag 19 februari 2014

19 Februari 2014

Måste säga att det är trist och jobbigt att mina lediga dagar går så mycket fortare än dem som jag jobbar.. Mina två lediga dagar denna veckan har redan tagit slut och i morgon är det dags för både skola och jobb igen!

I går var en lugn och skön dag med inget stress. Eller nja, Klockan rings ju 6.30 för jag skulle till skolan. Men annars var det soffläge framför OS nästan hela dagen förutom när jag var hos barnmorskan  och på gymmet.
Även denna gången var hon tvungen att påminna mig om att jag fyller 23 och ska göra mitt första cytologprov.. Denna gången visade hon både verktyg och "hur" det går till. Dock ör jag fast besluten på att jag ska ha med någon som håller mig i handen, helst mamma! Annars gillar jag henne skarpt då hon e så lugn och snäll. Hon svarar på allt man frågar och är alltid glad. Det är endast när jag lämnar hennes rum som jag kan le fast jag fått en spruta :)

I dag hade jag sovmorgon till 10! :) Hur skönt som helst. Vid lunch var jag och mamma och besiktiga min bil. Jag fick med mig ett blankt papper hem. Var jätte rädd för att det skulle vara något fel som skulle kosta mig onödigt mycket pengar. Ett tag satt jag och funderade på om jag skulle lägga pengar på bildelar och strunta i valpen eller om jag skulle skita i bilen, åka buss hela våren och få hem min valp. Självklart hade det slutat med ett busskort och en valp ;) Men jag hade ju turen som bara fick med mig två tips hem. Och eftersom pappa gått hela kvällen och sagt att det är hans förtjänst att det gick bra får jag väl tacka han en gång till :)

I dag var jag lat och kollade på OS hela eftermiddagen och straffet var att jag kom till ett gym fullt med människor. Eller nej, nyårshysterin är slut:) Men självklart stod de "starka" killarna och lekte just där de grejerna jag ville ha var. Resultatet blev att jag fick träan benen och rumpan bakvänt. Jag fick avsluta med det tyngre och jobbigare grejerna som utfall och knäböj. Men det gick bra ändå och jag var skitnöjd när jag gick ifrån gymmet!

Mitt blanka papper:)


Och en snyggebild :)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar