måndag 3 februari 2014

3 Februari 2014

Under två veckor gick jag upp 1,5 kilo, trots att jag tränar 6 dagar i veckan(styrka blandat med kondition) och jag har "ändrat" kosten. Allt socker som godis, kakor, bullar, glass, läsk och chips är helt  borttaget förutom 2dl läsk och 200g godis 1 gång i månaden. 
Detta fick mitt självförtroende att sjunka extremt mycket fast jag märker på mina kläder att min kropp ändras. Jag har därför valt att "gömma" mig i långärmat på gymmet för att jag skämdes över in extra kilon. jag fick även pina mig för att ta mig till gymmet eftersom min träning Inte gav det resultatet jag önskade. 
I går valde jag att träna utan min underställs tröja, det gjorde mig super glad att se att jag kunde se början till skuggor av muskler på överkroppen(jag har reflekterat över att min ben ändrat form det sista). 
Självklart var jag tvungen att "kolla in" mig själv i spegeln när jag kom hem. Att se att ben, armar och rygg börjar se betydligt bättre ut gjorde så mitt självförtroende höjdes igen.

I morse var det dags att väga sig och mäta sig igen, till min stora förvåning var vågen på min sida och måttbandet var också på min sida. Det visade minus på vågen och minus i runt midjan och benen, dock var det plus runt armarna, men just nu gör det absolut ingenting! 

Jag har ännu ca 10 kilo kvar innan jag är där jag var när jag trillade och slog armbågen ur led. Men tack vare starten på denna dagen är jag sjukt taggad på att satsa ännu mer. Och till sommaren ska jag vara tillbaka där jag en gång var!

Nästa vecka när lönen trillat in på kontot ska jag åka till MM Sports och köpa nya pulver och allt som man kan behöva för att få en lotten spurt i det hela :) Nu kan vi bara se framåt! 


 Bilderna från min sjukskrivning, dessa bilderna pinar mig varje dag, att påminnas varje dag att man hade en mindre kropp då än nu är ganska jobbigt men ändå ganska peppande!


...







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar