torsdag 5 december 2013

5 December 2013

I dag började jag min dag med 75 minuters träning och ett besök hos optikern. Vi bestämde att jag inte skulle börja med linser som jag ville eftersom jag skulle behöva ett par linser för läsning och när jag sitter framför dator och ett annat par för att ha när jag jobbar och kör bil. Och eftersom synen hade förändrats på vänster öga som jag har brytningsfelet på så beställde jag nya glasögon. Denna gången tog jag lite större bågar så jag kan lära mig att använda dem och inte göra som sist när jag la dem i en låda. Så nästa vecka får jag förhoppningsvis mina nya glasögon. Och denna gången måste jag använda dem så jag inte får ännu sämre bild på grund av slarv.

Nu i eftermiddag har jag varit och hälsat på uppfödaren till min planerade valp :) Träffade två av dem tre tikarna som jag kan välja mellan och en fem månaders valp om dem sparat från en kull de haft i juli :) Hade aldrig kunnat tro att en terrier kunde vara så lugn som dem var. Nu längtar jag ännu mer och tiden lär väl gå ännu långsammare bara för jag vill ha den.. :P

Fick baka min fena tårta, men då blev de i alla fall kladdkaks botten istället för den andra torra botten :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar