fredag 6 september 2013

6 September 2013

75 % jobb
50 % skola
Körkort
Försök till att spendera 6 dagar på gymmet
Och försök att spendera tid på vänner och familj.

Ja, ibland undrar jag också hur man ska orka och hur ska man hitta motivation till att hinna med allt.
Det är sällan man vaknar av klockan 06.00 varje dag för att hinna med allt. Samtidigt som man vissa dagar har något att se fram emot så vissa dagar är bättre än andra.

Längtar jäätte mycket till det att körkortet är klart så en sak faller bort, två böcker mindre att läsa OCH jag behöver inte åka med västtrafik varje dag!!! Det kommer vara det absolut bästa att få ett körkort :)

20 December ska studierna vara klara och nästa termin kommer jag inte att söka några nya kurser så jag slipper blanda jobb med skola :) Men jag kommer väl vara så korkad så jag söker det ändå :P

Överväger just nu om jag ska söka in till högskola i April så man eventuellt får börja läsa på heltid nästa höst. Fast jag e orolig att jag skaffat mig för dyra vanor och kommer gå i personlig konkurs om jag inte har ett jobb som ger mig en inkomst..

Hur jag orkar och hittar motivation:

- sätt mål för det du ska göra
- när vill du vara klar med ditt mål?
- hur ska du göra för att nå fram till ditt mål?
- vad ska du göra om du stöter på hinder under tiden?
- hitta en inspirationskälla som kan hjälpa dig på vägen

Och bäst av allt: Vad får du när du klarat av dina mål?

Jag vet precis va jag ska unna mig om ett par år, men enbart om jag får den kroppen jag är ute efter..  Dr kommer bli onödigt dyrt, men det är något jag vill ha och absolut kommer kämpa för att få!
Allt blir så mycket roligare om man har något att se fram emot!! :D

Nu ska jag hem till allt förbannat onyttigt jag köpte igår!! Men jag kanske har turen att jag somnar denna helgen också :) Det är ju väldigt jobbigt att vara jag ibland! ;)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar