måndag 6 januari 2014

Mitt 2013

Mitt nyktra år! Ja jag måste erkänna att jag e ganska glad och stolt för att jag kunde bevisa att ett år utan alkohol är enkelt måste jag säga att det har varit otroligt tråkigt många gånger att dricka Ramlösa när andra druckit alkohol. Men jag ångrar inte en sekund att jag gjorde det och jag har fortfarande inte druckit en droppe ;)

Helt ärligt har detta året haft mer nedgångar än jag någonsin har haft i mitt korta liv. Träningen gick inte alls som jag önskat.. Kan säga att det gick åt helt fel håll, men med tanke på alla mina bortförklaringar får jag skylla mig själv. 

Det värsta med året har varit alla sömnlösa nätter, mest på grund av att jag mått dåligt över jobbet. Tappade för länge sedan räkningen på alla nätter som jag varit vaken och inte kunnat somnat hur mycket jag än önskat att jag kunnat. Eller alla gånger jag grät när jag var på väg till jobbet eller alla gånger jag grät när jag kom hem från jobbet. Men livet blir inte till mer än man gör det till!

Jag har sagt upp kontakten med folk/"vänner" som på något sätt tryckt ner eller visat sitt riktiga jag. Inte heller något jag ångrar eftersom det känns mycket bättre nu när jag inte längre behöver lägga energi på dem. Det sista jag behöver i mitt liv är någon som måste förklara att mitt liv är fel för att jag inte vill göra vissa saker med det, eller någon som tror att dem kan bestämma hur jag ska sköta mitt liv. Det har jag en mamma och en pappa till, men inte ens dem lyckas speciellt bra ;)

Men i år har jag också börjat ta tag i studierna igen, läst till två kurser som jag måste ha som jag inte läst innan, nästa vecka börjar jag en till. Och efter det har jag det jag behöver just för tillfället. 

Jag har tagit det där f*rbannade körkortet som min pappa har tjatat på mig om enda sedan min syster fick det. Jag hade redan bestämt mig för att jag aldrig skulle behöva ha det. Men nu när jag väl har det är jag tacksam för att pappa tjatade. Förutom att jag sparar 2 timmar om dagen i restid till och från jobbet så är hela livet mycket enklare när man inte behöver anpassa sig efter andra. 

Jag har träffat en ny vän som jag aldrig trodde att jag skulle komma så bra överens med ;) Nu kan jag säga att de sista halvåret har varit betydligt mycket enklare för jag hittat någon som jag kan prata om allt med och som vill hitta på massa dumheter med mig :) Och om allt blir som planerat kommer vi båda få varsin valp i början av sommaren! :)

Men det absolut bästa med 2013 är att jag och min storasyster tagit kontakten igen. Trots att det är långt mellan oss och vi inte kan träffas varje vecka är det otroligt skönt att allt är löst och bortblåst. I vår ska jag se till att inte stressa ihjäl mig så jag orkar åka och hälsa på henne och töserna oftare.

Nu är det i alla fall slut med alla bortförklaringar, alla dåliga dagar och mitt alltid trötta jag. Mitt mål i år blir att göra allt lite bättre! :)

Körkort och min fin fina tårta Amanda gjorde :)


Nya vännen!


Första stegen mot hunden jag tjatade om under de veckorna jag var sjukskriven :)


Lilla Roxanna och Jouline <3 font="">Man känner sig lika älskad varje gång man träffar Roxanna, speciellt när man ska åka hem och hon inte vill att man ska åka för hon alltid säger " du för inte åka för jag älskar ju dig"






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar