tisdag 14 januari 2014

14 Januari 2013

I dag 8.30 var jag på första lektionen för denna terminen. Kan erkänna att jag faktiskt tycker att denna kursen ska bli spännande och rolig :) Och sen verkar läraren vara bra, ett ganska stort plus.
Det absolut bästa måste ändå vara att vi ska ha sex och samlevnads lektioner. Verkar ganska nödvändigt med tanke på att det bara är vuxna människor med på lektionerna ;) Men men, det tillhör ju kursen var det enda läraren sa.

Efter jag hade varit i skolan åkte jag direkt till gymmet, i går fick det bli triceps och axlar och i dag tränade jag ben och rumpa i 90 minuter.
I går vägde vi oss igen, gick plus minus noll från förra måndagen. Inte det resultatet jag hade hoppats på. Men med tanke på att jag tränade 6 dagar och åt nyttigt och bra och utesluter socker så gott det går så är jag nöjd i alla fall. Mina byxor på jobbet sitter inte lika trångt i midjan längre och jag känner mig bättre i kroppen.

Dock börjar jag bli otroligt trött igen i både kropp och huvud, så i dag när jag ätit och duschat somnade jag i soffan med Cajsa. Har inte ens vaknat av att mina familjemedlemmar har kommit hem. Vet att jag vaknade lite snabbt av att Ozzy kom hem och bad han om hjälp med Cero.
Denna gången ska jag lyssna på kroppen i tid och verkligen vila så fort jag har tillfälle till det.
Tur för mig att jag är "ledig" till på fredag :) Och sen förhoppningsvis får jag vara ledig i helgen! :)
För denna gången tänker jag inte ge upp med maten och träningen för att jag inte lyssnar på min kropp.

Nu när allt känns bra med träningen och allt känns mycket lättare har jag bestämt mig för att jag ska börja arbeta mer med armen, så länge den inte bestämmer sig för att domna bort så fort jag tränar med den. Göra övningar där jag använder mig av både armen och min kroppsvikt. Om jag ska klara 10 chics innan nästa år är det dags att börja träna upp armen lite :)

I morgon ska mamma opereras, så henne får jag ha hemma i minst 4 veckor och pappa ska vara med oss hemma i två dagar nu :) I morgon har jag lovat att stå för middagen! Denna gången ska det inte sluta med sushi och thaimat( fast det är väääldigt gott) utan jag ska laga maten själv:)
Nu tänker jag nyttja mamma och se till så vi kan ha lite "mamma och dotter" tid, kanske kan få med henne till IKEA, Ullared och kanske en dag till Frölunda Torg! :)
Men det får vänta tills hon inte behöver äta massa smärtstillande! :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar