fredag 10 januari 2014

10 Januari 2014

Äntligen fredag! skulle många säga men jag har så klart jobbhelg denna helgen. Tur att det bara är varannan så man inte hinner bli bitter :=

I dag när jag var på jobbet fick jag ett mejl av uppfödaren med en bild på en av deras tikar som under dagen hade fått 4 valpar. Synd bara att jag inte kan ta en valp redan i mars utan måste vänta till maj.
Men jag har ändå gått mer än halva dagen för att komma på en bra idé för hur jag ska kunna lösa att hämta hem en liten tös tidigare. Tyvärr kan jag inte komma på något bra(hade till och med en underbar kollega som tyckte hon kunde ha tagit den de dagar jag behövde hjälp, men hon ska lyxa till det med en resa till Thailand ;)).
Så jag får nog ligga vaken hela natten och vänja mig vid tanken att jag får vänta ett tag till på min lilla tjej.

I morse när jag var på gymmet för sjätte morgonen i rad(fast kroppen skriker på mig att den mer än gärna ligger kvar 2 timmar extra i sängen) bestämde jag mig för att jag faktiskt skulle få unna mig något gott i kväll efter jobbet. Så det fick bli sushi, nötter och Loka!
Får se hur mycket nötter det blir med tanke på hur mätt jag blev av maten.

Denna veckan har jag hittills lyckats träna ben och rumpa, triceps och axlar, mage, biceps och bröst och idag 45 minuter på crosstrainer( fick ihop 670 kalorier så ganska nöjd) och på söndag tänkte jag träna ryggen och 45-60 minuter crosstrainer eller löpband. Nackdelen med crosstrainer är att jag får sådana kramper i vaderna så jag inte kan sova! :(

Jag ha mått riktigt bra nu efter dessa senaste 4-5 veckorna när jag faktiskt tränat 5-6 gånger i veckan. känner mig något piggare och somnar runt 12 på nätterna istället för att ligga vaken nästan hela eller somna vid 2-3.  Just nu ser jag jätte mycket fram emot måndag när jag ska väga mig igen, mäta mig tänkte jag bara göra var 14:e dag. Men man kanske ska göra det varje vecka istället?.
Jag har i alla fall bestämt mig för att jag ska fortsätta som jag gjort de senaste veckorna, speciellt för att jag känner mig så mycket fräschare! och gladare! :)

Min "unna mig fredag", på söndag e det bara att kämpa bort det ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar