lördag 12 oktober 2013

12 Oktober 2013

För nio månader sedan skulle jag säga att mina lediga helger var det bästa som fanns. Att ha en hel dag när man inte har någon tidsbegränsning och man kan göra precis vad man vill.

I dag är mina lediga helger det värsta jag vet, speciellt när jag är helt ensam hemma. Dagar som dessa har jag allt för mycket tid till att tänka. I dag har jag legat under ett täcke i soffan sedan jag gick ur sängen. Och One Tree Hill ha rullat på datorn hela dagen. Inte för att jag skulle säga att jag tycker om det utan för att serien faktiskt är sorglig och jag mår bättre efter jag gråtit. Ja, att gråta hej vilt utan anledning är min nya specialitet.
Just nu önskar jag att jag inte hade skämts över hur jag mår utan att jag hade vågat förklara för folk i min närhet hur jag egentligen mår. Att svara att allt är bra dom dagarna det egentligen inte är det är en vana och att berätta att man faktiskt inte är helt okej är inte något jag skulle vilja göra.
Vem vill vara med en person som helt plötsligt kan börja gråta eller som inte alltid kan säga att allt är bra.

Väldigt ofta önskar jag att jag hade någon som jag faktiskt kände att jag kunde säga allt till utan att personen skulle tycka att jag var jobbig eller mesig. Men det bästa är väl att bara låta det passera och vänta på att det ska bli bättre?

För visst blir det inte bättre än man gör det? Och visst kan människor förändras? Så man kan känna att man kan lita på dom fast ens egna töntiga tankar försöker få en att tro att man inte kan lita på personen?

Men som sagt, det enda jag kan göra just nu är att låta det vara och göra det bästa av det som jag har i mitt liv just nu. För visst har jag personer i mitt liv som betyder otroligt mycket oavsett om dom alltid finns där eller inte. Och från nu kan det bara bli bättre så länge jag försöker göra det bättre!

Vi alla har våra deppdagar, i dag var min men i morgon kommer det en ny dag och då ska jag träffa Amanda, hjälpa henne sätta ihop det sista på hennes säng(som hon så klart inte kunde klara utan mig;)), beställa dräkterna till Halloween, snacka massa skit och äta sushi :)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar