måndag 15 juli 2013

jag vet själv vad som är bäst för mig själv, ingen annan!

Ibland eller väldigt ofta funderar jag på hur människor kan ha så mycket tid och energi över för att lägga sig i andras liv. Eller hur dom kan ha så mycket tid till att prata skit och klanka ner på andras framgång.

Man måste ha ett otroligt roligt liv när man inte ens kan gläjas åt andra. Istället för att peppa, beröma och glädjas, gnäller och hittar på massa skit om personerna.
Eller att folk kan sitta och anklaga tjejer för att ha anorexia eller bulimi för att dom är stolta över att dom gått ner i vikt och blivit hälsosamma?
Jag gissar på att 9 av 10 av dom som sitter hemma och anklagar tjejer för detta är avundsjuka, tjocka och har en blyklump i rumpan och är för lata för att ta tag i sitt egna problem. Och att hälften av dessa inte ens har en aning om vad en ätstörning är eller helt enkelt inte vet vad skillnaden på ätstörning och äta hälsosamt och träna är. Det borde va betydligt enklare att bara ta tag i sina egna problem och låta andra sköta sitt?


Själv är jag så trött på att folk hela tiden "vet" vad som är bättre för mig, än vad jag själv vet. Att hela tiden få höra att allt jag gör är fel är en standard för mig idag.
Att folk nästan varje dag ska kommentera att jag äter fel, för lite eller inte alls. Eller att jag tränar för ofta, för mycket eller för lite
Jag kan själv avgöra vad som är lagom och bäst för mig själv och vill jag ha hjälp ber jag om det.
Går det "åt helvete" som några säger så får de göra de, men för mig fungerar de och jag trivs med de.
Men ska folk fortsätta tjata, trycka fingrarna i magen på mig och klämma mig på armarna för att kommentera att de går långsamt kommer de säker inte fungera.

Jag gör de, i min egen takt och jag är väldigt stolt över mig själv just nu. Så jag behöver inte längre alla negativa kommentarer och negativa människor i mitt liv.
Och jo, jag äter! Som en häst dessutom! ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar