onsdag 9 april 2014

9 April 2014

Onsdag och nu har två av mina 3 lediga dagar gått.

I måndags var jag och klippte mig efter jobbet. Valde att klippa av en hel del av håret bara för att jag vill att håret ska vara klippt så det är en rak linje när jag har det utsläppt.
Hon som klipper mig frågade mig ett par gånger om jag verkligen var säker på att klippa av så mycket och jag sa ju självklart ja… I går när jag vaknade ångrade jag mig och blev nästan ledsen för att det var så kort…

I går var jag och Amanda på Ullared. Det blev en hel del skitsnack. Precis vad vi båda behövde tror jag och det blev till slut en rolig dag. Dock tycker jag att vi får se till att fylla vagnen mer nästa gång då våran vagn inte ens var halvfull när vi stod i kassan och vi hade en otroligt mesigt fylld vagn jämfört med alla andras :P
Efter Ullared blev det spinning med mamma och nästan alla andra i familjen :)

I dag skulle jag vara stor och duktig och dela med mig av mitt blod… Men jag tror inte det är meningen att jag ska ge blod, första gången hade jag på tok för lågt hb-värde och denna gången när hb-värdet såg bra ut så slutade blodet att rinna efter en liten stund… Jag hade för trögt blod… Jag får en ny tid om 3 månader och lovade att jag skulle dricka mycket vatten innan jag kom dit :)

Förresten måste jag nog be vaktis om ursäkt.. Jag stod och förklarade för han att jag tyckte att det var för få övningar på "träningsschemat" jag fick av han. Men, de få övningarna som var med räckte för att lilla jag skulle sluta vara kaxig… Träningsvärken jag hade igår när jag vaknade i axlarna var inte att leka med..

I dag blev det även klart att jag får en liten Oryx. Det blev inte riktigt som planerat och tiken vars valpar jag väntade på överlevde inte så jag fick en valp från kullen som föddes för 2 veckor sedan.
Så om 6 och en halv vecka hämtar jag hem en liten kille som ska bli min partner in crime!

Det ska bli spännande att se hur detta slutar! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar