måndag 28 april 2014

28 April 2014

Ny vecka, nya möjligheter. Eller det är vad jag skulle ha sagt för någon månad sedan när livet inte ser ut som det gör i dag :)

Kan glatt erkänna att förra veckan var en toppen vecka trots att jag "offrade" två av mina lediga dagar till jobbet. Förutom att jobba på min avdelning måndag, onsdag och fredag passade jag på att jobba med lagerkillarna i torsdags och med tjejerna i kassan i går :)
Tycker annars aldrig att det är så speciellt skoj att säga ja till att jobba extra men att gästa på andra avdelningar var superskoj :)

Gick nästan hela förra veckan och längtade tills veckan var över och denna veckan skulle börja. Och som tur var fick jag hjälp av mina underbara vänner att skynda på helgen!

I lördags hade jag heldag med Amanda. VI började dagen med en promenad vid Råda med prinsen Rocco(ja han kan i alla fall vara en prins tills min valp kommer hem), sedan tog vi oss in till stan för att äta sushi(Amanda har visat mig världens bästa sushiställe!), sedan tog vi en sväng inne i Nordstan för att kolla på bikini dock tröttnade jag direkt när den toppen jag ville ha inte fanns i tillräckligt stor storlek. Efter det tog vi oss till Linné för att äta på Frozen Yoghurt, vilket var ganska dyrt men förbannat gott och självklart värt priset och om jag känner Amanda rätt blir det inte sista gången som vi äter där! :) När vi sedan kom hem till Amanda fick vi med Porris på en fisketur :) Eller Porris fiskade och jag och Amanda tittade på :) Så kvällen spenderades vid havet tillsammans med två av världens bästa personer.

I går jobbade jag extra 11-16, så dem bästa soltimmarna försvann men fick besök av Amanda och Porris på jobbet :) Efter jobbet passade vi på att njuta av den solen som fanns kvar på altanen och grillade med Sandra :) Efter någon timme åkte vi till Amanda och Sandras jobb för att hämta Sandras "oturskisse". Kom på att jag absolut vill jobba på Blå Stjärnan, men tror knappast att det hade funkat för jag hade varit upptagen hela tiden för jag tyckte så synd om alla hundarna… :(

Och i dag var dagen med de stort D! Dagen så jag skulle åka ner för att hälsa på uppfödarna och valparna igen :) har gått på spänn och längtat efter denna eftermiddagen så länge.
Denna gången var dem betydligt mer rörliga än sist. För två veckor sedan låg dem bara och sov under tiden som vi hälsade på. Men denna gången var dem knappt stilla en sekund. Det blev en hel del pussande och kelande och innan vi åkte hem skulle jag välja vilken kille som skulle få komma hem till mig om ca 3 veckor.

Kan säga att det var jobbigt att behöva "välja bort" 2 av dem för jag gillade dem alla 3. Men valet var ganska självklart och jag tog den som var "biffigast". Eftersom mitt mål är att få en vältränad hund som ska kunna ställas ut var det ett ganska lätt val. Denna valpen var också mest lik deras hane som jag fick träffa när vi hälsade på förra året i december. Den hanen var den finaste hanen jag sett på länge. Så nu är det bara att hoppas att jag kan få en lika stilig kille.

Älskar att livet känns så himla lätt just nu och att det känns underbart att det travar på så som det gör. Skulle aldrig byta ut hur jag mår i dag mot något annat. Att vakna med ett leende varje morgon känns så bra!

Lördagens kvällsbild!


Min lille prins Oryx <3 font="">



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar