måndag 18 mars 2013

18 Mars 2013

Fick idag frågan "hur ser ditt liv ut om 5år?" 

Inte så svårt att svara på de tänkte jag. Jag är ju ändå 26, på väg till 27 om 5 år. Jag har ju redan fantiserat ihop en super bra plan på hur jag vill att mitt liv ska vara.

En dröm hade varit om jag är färdig med min utbildning (men de är ju långt ifrån klart så fortsätter att ha de som bara en dröm) och jag har ett jobb som jag trivs med och något jag verkligen vill jobba med.
Är jag inte färdig hoppas jag att jag i alla fall kommit in på utbildningen och att jag snart är klar.

Jag hoppas att jag "lever" med mannen/killen/gubben (kalla de va du vill) som jag sedan ska få mitt/mina barn med.
Jag vill ha mitt första barn innan jag fyller 30, men 2 barn innan 30 hade vart ännu bättre ;)

Men under dessa 5 år ska jag leva livet, resa och bara vara ung, utbilda mig till de jag vill, träna mig till en sund kropp och "mogna till mig"

Gammalmodigt eller inte, jag vill va en bra och sund partner. Jag vill ha ett jobb som kan försörja en familj och jag vill kunna ge alla mina familjemedlammar de dom behöver och vill ha.

Mitt mål om 5 år är helt enkelt att va en mogen, sund och bra partner och ha kommit mål eller va på väg till mitt mål. Och nej, tydligen kommer allt inte handla om bara mig då heller.

Men det är 5 år till dess. Och jag har människor i mitt liv idag som jag skulle göra vad som helst för, för att aldrig förlora. Och mitt liv behöver inte alls se ut som jag vill om 5 år, de är ju bara en dröm


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar